Šareni svijet
JAVIO SE ITALIJAN KOJI JE POGODIO ĐOKOVIĆA FLAŠOM: "Onima koji me vrijeđaju želim da kažem..."
Prije 13 min0
Proizvođač, prvobitno, nije želio prihvatiti Westbergov argument da Hyundai mora vratiti ono što je smatrao automobilom koji nije bio spreman za serijsku proizvodnju. Istaknuo je da je petogodišnja garancija proizvođača odavna istekla.
Auto
16. Apr. 2024 16. Apr. 2024
0
Poduzetnik iz Hessena Till Westberg mislio je kako je to sjajna ideja. Kada je kupovao automobil, odlučio se za popularni Hyundai ix35, ali nipošto običan: korejski je SUV bio oznake FCEV, što znači da je bio pogonjen gorivim ćelijama.
Informatički konzultant kupio je jedan od prvih serijski proizvedenih automobila s pogonom na vodik, a njegova najvažnija komponenta je goriva ćelija. U njemu se vodik iz spremnika kombinira s kisikom iz zraka. To kao nusproizvod stvara vodu, ali i električnu energiju koja pokreće električni motor.
Pogon na gorive ćelije odlična je ideja. Mnogi ljudi smatraju pogon gorivim ćelijama tehnologijom budućnosti jer ne zahtijeva teške pogonske baterije. Westberg je također bio oduševljen od samog početka: "Automobil je odlično ubrzavao, vozio je gotovo nečujno i prešao 450 do 500 kilometara s jednim punjenjem vodikom - bio je odličan za svakodnevnu upotrebu."
Poduzetnik iz Bad Homburga u Hessenu oduševljen je tehničkim inovacijama i ima na umu zaštitu okoliša. "Postoje bolja rješenja od motora s unutarnjim izgaranjem", kaže on. Zato je Hessejanin dugo koketirao s alternativnim pogonima prije nego što je na prijelazu 2015./2016. kupio svoj Hyundai ix35 FCEV za 50.200 eura.
Westberg je strpljivo premostio početni nedostatak postaja za punjenje vodikom i isprva se čak vozio do 114 kilometara udaljenog Würzburga samo kako bi napunio tlačne spremnike.
Domet igra važnu ulogu u profilu mobilnosti poduzetnika: potreban mu je veliki radijus djelovanja za posjete kupaca. "Ranije sam imao Toyotu Prius plug-in, ali njen električni domet je prekratak."
Međutim, ne lezi vraže. Kako piše njemački Auto Bild, nakon sedam godina bez problema i samo 84.000 km prijeđenih kilometara, goriva ćelija je otkazala. Westberg je svoj kompaktni terenac odvukao u ovlašteni servis i dobio predračun za popravak: 103.764,17 eura.
Proizvođač nije želio prihvatiti Westbergov argument da Hyundai mora vratiti ono što je smatrao automobilom koji nije bio spreman za serijsku proizvodnju. Istaknuo je da je petogodišnje jamstvo proizvođača odavno isteklo.
Na novinarsko pitanje Hyundai je priznao da "takav popravak više nema ekonomskog smisla". Proizvođač je kao objašnjenje naveo rijetkost modela. Hyundai kaže da je ix35 "pionir tehnologije gorivih ćelija".
Serija je nastala u tvornici između 2013. i 2018. godine. Količine su bile daleko od onih s klasičnim motorima, što je diglo cijenu. Kada je 2013. lansiran na tržište, u Hyundaiju su tvrdili da ne razmišljaju o zaradi. Odobreno je ukupno oko 1000 primjeraka.
Ipak, drama oko Hyundaija na vodik, čija je zamjena neispravne gorive ćelije trebala stajati gotovo 104.000 eura, razriješena je: Hyundai je od vlasnika otkupio neispravan automobil.
Iz Hyundaija tvrde kako je kod Nexa, kao nasljednika ix35 FCEV, situacija potpuno drugačija. Goriva ćelija sada je dostupna i kao rezervni dio za po neto cijeni od 41.650 eura. Prema Hyundaiju, projektirana je da traje deset godina ili 5000 radnih sati. To je cijena napretka, a kupci bi to trebali znati.
(Index.hr)
Šareni svijet
JAVIO SE ITALIJAN KOJI JE POGODIO ĐOKOVIĆA FLAŠOM: "Onima koji me vrijeđaju želim da kažem..."
Prije 13 min0
Hronika
PRESUDA IZAZVALA NEVJERICU: Vozač kažnjen sa 900 KM za nesreću zbog koje je Mario (19) imao tri teške operacije i prijeti mu amputacija
Prije 26 min0
Društvo
TO SE ZOVE HUMANOST: Hrabri Mostarci spasili psa koji je ostao zaglavljen na stijenama
Prije 36 min0
Šareni svijet
SNIMAK IZ BRAZILA RASTUŽIO PLANETU: Konj je očajan stajao na krovu usred poplave, ali ova priča ipak ima sretan kraj... (VIDEO)
Prije 48 min0
Auto
KATASTROFA NA POMOLU: Proizvođač automobila pred kolapsom, vlasnik prodaje…
09. Maj 20240
Auto
ČUDNO JE DA SE NIKO OD PUTNIKA NIJE BUNIO: Za Njemačku vozio bus 27 sati bez pauze
09. Maj 20240
Auto
PROMJENA PLANA: Automobilski div donio radikalnu odluku, pa se predomislio….
10. Maj 20240
Auto
MATE RIMAC OTKRIO PLANOVE: Prodali smo 50 Nevera i to je to, a sada istražujemo revolucionarnu...
09. Maj 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.