Vijesti
ANALIZA PROFESORA JASMINA MEDIĆA I EMIRA KAHRIMANOVIĆA: U kakvoj su vezi Aleksandar Vučić i genocid u Srebrenici?
Prije 7 min0
Za trenutnu statistiku uzeti su u obzir svi kvarovi koji su se tokom 2023. godine dogodili na vozilima starosti od 3 do 10 godina (prvi put registrirani između 2014. i 2021.).
Auto
30. Apr. 2024
0
Električna vozila prvi put registrirana 2021. godine imaju bolje rezultate u statistici kvarova od motora s unutarnjim sagorijevanjem, s oko 3,6 manje kvarova na 1000 vozila. To je vidljivo iz trenutne statistike kvarova Njemačkog autokluba (ADAC), koja sada uključuje i vozila is 2021. godine.
Sukladno tome, električni automobili bilježe 2,8 kvarova na 1000 vozila, dok je takozvani postotak kvarova za modele s motorima s unutarnjim sagorijevanjem 6,4. U 2020. godini tri godine stara električna vozila imala su samo 1,9 kvarova manje od motora s unutarnjim sagorijevnjem. Ovi podaci potvrđuju sve veću pouzdanost električnih vozila, premda je još prerano za konačnu ocjenu njihove opće otpornosti na kvarove.
ADAC-ovi mehaničara intervenirali su prošle godine više od 3,5 miliona puta. S 44,1 posto, najčešći uzrok kvarova u 2023. i dalje je neispravan ili ispražnjen akumulator. Broj dva su problemi s motorom ili menadžmentom motora (22,8 posto), a slijede kvarovi na starteru, alternatoru, električnom sistemu i rasvjeti (10,5 posto). Gume (8,8 posto) i sistemi za zaključavanje (7,1 posto) zauzeli su četvrto i peto mjesto. To rezultira sličnom raspodjelom kao i prethodne godine.
Pažljiviji pogled na nova vozila registrirana 2021. godine pokazuje da je akumulator i ovdje slaba tačka – za motore s unutarnjim sagorijevanjem i električne automobile. Sa stopom kvarova od 2,4 kvara na 1000 registriranih vozila, automobili na klasični pogon znatno su ispred električnih (1,2). Također je jasna razlika između klasičnih pogona (1,4) i električnih vozila (0,9) kada je u pitanju drugi najčešći uzrok kvarova – neispravne gume. To je vjerovatno zbog manje kilometraže električnih vozila. Značajne razlike također se mogu vidjeti u problemima oko motora: dok je ovo područje odgovorno za 1,2 kvara na 1000 vozila 20021. godine na automobilima s konvencionalnim pogonom, to je samo 0,2 kvara na modelima na električni pogon. Međutim, jedva da postoje razlike između tipova pogona kada su u pitanju kočnice, podvozje i komponente karoserije.
Za trenutnu statistiku uzeti su u obzir svi kvarovi koji su se tokom 2023. godine dogodili na vozilima starosti od 3 do 10 godina (prvi put registrirani između 2014. i 2021.). Ispitano je ukupno 156 modela iz dvadesetak marki automobila. Preduvjet je da vozilom ima najmanje 7000 novih registracija unutar prve dvije godine. Ako je ovaj uvjet ispunjen, ocjenjuju se sva godišta vozila s najmanje 5000 registracija. Novi modeli u statistici 2023. godine uključuju električne modele VW ID.4 i Škoda Enyaq.
Izbor pouzdanih modela još uvijek je dobar u većini klasa vozila. Lideri među vozilima starim tri godine u trenutnoj statistici su BMW i3 (0,4 kvarova na 1000 vozila), Mini (0,4) i BMW X1 (0,7). Kod mikro automobila u prve tri godine najpouzdaniji su Suzuki Ignis, Toyota Aygo i VW up! Kod gradskih automobila, uz Mini i BMW i3 tu su još Škoda Kamiq, Peugot 2008 i Seat Arona. U kompaktnoj klasi, uz BMW X1 izdvojit ćemo BMW seriju 1, BMW seriju 2, BMW X2, Cupru Formentor, Mercedes-Benz A klasu, B klasu, GLA, Seat Atecu, Škodu Scalu i VW ID.3. U srednjoj klasi pouzdanošću se nakon tri godine korištenja ističu Audi A4, A5, Q5, BMW serije 3, X3, Mercedes-Benz GLC, Tela Model 3, VW ID.4, Posljednje mjesto zauzeli su Toyota Yaris (27,8), Ford Kuga (25,4) i Toyota C-HR (22,0), među autima koji su prvi put registrirani 2021. godine.
No kakva je situacija s automobilima koji su, na primjer, 2019. godište, koje često uvozimo iz Njemačke. Tu je, naravno, više kvarova na 1000 vozila, a kvalitetom se izdvajaju Suzuki Ignis (2,7), Fiat Panda (3,6) i VW Up! (3,2) u klasi mikroautomobila, BMW i3 (0,4), Mini (1,8), Suzuki Swift (1,9), Szuki Vitiara (2,3), Citroen C3 (2,4) te Renault Zoe i VW T-Cross (po 2,9) u klasi malih gradskih automobila, BMW X2 (2,2), X1 (2,5), Škoda Scala (2,3), Volvo XC40 (1,8) i VW T-Roc (2,6) kod kompaktnih automobila, odnosno BMW X3 (1,7) Audi A4 (2,8) te Volvo XC60 (3,0 u srednjoj klasi).
Prema statistikama, očekivano, najviše se kvare vozila u dobi od 18 do 23 godine.
Vijesti
ANALIZA PROFESORA JASMINA MEDIĆA I EMIRA KAHRIMANOVIĆA: U kakvoj su vezi Aleksandar Vučić i genocid u Srebrenici?
Prije 7 min0
Sport
DOBRE VIJESTI IZ ITALIJE: Sead Kolašinac se vratio grupnim treninzima, postoji mogućnost da bude spreman za finale...
Prije 9 min0
Politika
ŠTA RADI PRAVOBRANILAŠTVO BiH: Arbitražni sporovi Slovenije protiv Bosne i Hercegovine teški 1,3 milijarde KM
Prije 15 min0
Ekonomija
DODIKOVA CRNA RUPA DUGOVA: Manji bh. entitet se zadužuje na berzi za 20 miliona KM
Prije 23 min0
Auto
KRAH PODUZETNIKA IZ LIVNA: Rimac priznao da se Nevera slabo prodaje
19. Maj 20240
Auto
SIGURNO GA KRŠITE REDOVNO: Pravilo na benzinskim pumpama za koje gotovo niko ne zna
19. Maj 20240
Auto
KINEZI UZVRAĆAJU UDARAC: Veliki problemi za njemačke automobilske gigante, najviše strahuje…
20. Maj 20240
Auto
ITALIJANSKA POLICIJA ZAPLIJENILA DESETKE FIATOVIH VOZILA: Nastavlja se borba Giorgije Meloni i proizvođača automobila.
Prije 21h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.