TEŠKI DANI ZA VOZAČE KOJI KRŠE ZAKONE: Europska unija ima novi plan za sankcioniranje prometnih prekršitelja…

Obuhvaćeni su prekršaji vezani uz prebrzu vožnju, vožnju pod utjecajem alkohola, bijeg s mjesta nesreće, ulazak na raskrsnicu na crvenom svjetlu, neovlašteni ulazak na pružni prijelaz, opasno parkiranje, pretjecanje u neprekinutom prometu ili vožnju u suprotnom smjeru.

  • Auto

  • 07. Maj 2024  

  • 0

Nacionalni sistemi sankcioniranja u Europskoj uniji dobro funkcioniraju. Međutim, ne postoji stvarni sistem za razmjenu informacija među zemljama. To priaktično znači da kada je Poljak kažnjen zbog prebrze vožnje u Njemačkoj, poljska policija nema informaciju o tome.

Europski parlament donio je zakonodavstvo pod nazivom prekogranična razmjena informacija o prometnim prekršajima i prekršajima koje su počinili vozači. To znači da će informacije o prekršaju počinjenom u jednoj zemlji biti proslijeđene zemlji koja je izdala vozačku dozvolu. Također će biti moguće izvršiti kazne širom Europske unije. U tom smislu provest će se čak dva pravna rješenja. Prvo, vlasti će imati do 11 mjeseci za kazneni progon prekršaja koje su počinili strani vozači. Ako, na primjer, njemačka patrola uhvati poljsko vozilo i kazna dosegne više od 70 eura, poljski porezni ured pobrinut će se za provedbu tog iznosa. Nacionalna tijela moći će preuzeti kazneni progon počinitelja.

Drugo, nacionalna tijela morat će razmjenjivati informacije o kaznenim djelima. Međutim, to se odnosi ne samo na prebrzu vožnju, na primjer, već i na gubitak vozačke dozvole. Razmjenom informacija obuhvaćeni su prekršaji vezani uz prebrzu vožnju, vožnju pod utjecajem alkohola, bijeg s mjesta nesreće, ulazak na raskrsnicu na crvenom svjetlu, neovlašteni ulazak na pružni prijelaz, opasno parkiranje, pretjecanje u neprekinutom prometu ili vožnju u suprotnom smjeru.

Međutim, razmjena informacija o kaznenim djelima između policijskih snaga iz 27 zemalja EU samo je početak. Zapravo, ovo je uvod u jedinstveni sistem kažnjavanja vozača.

EU želi da sistem kazni i, na primjer, kazneni bodovi budu jednako vrijedni u svakoj zemlji. To bi uvelike poboljšalo sistem kaznenog progona cestovnih gusara u cijeloj zajednici. To bi također značilo da bi se bodovi zarađeni, na primjer, u Njemačkoj ili Italiji “pripisali” kućnom računu vozača, npr. u hrvatskom MUP-u. Međutim, još je dug put do postizanja tako opsežnih planova.

Za početak, države članice imaju rok od 30 mjeseci da poduzmu prvi korak, odnosno da stvore sistem razmjene informacija. EK do sada nije odredila izglede za uspostavu jedinstvenog sistema kazni, a treba i zapamtiti da to može biti uvod u digitalnu vozačku dozvolu širom Europske unije.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...