SKANDAL STOLJEĆA: Zašto je javnost uvjerena da Balenciaga promovira pedofiliju?

Modna kuća Balenciaga nastavila je hodati po tankoj žici kada su u pitanju kampanje koje bi trebale da ih plasiraju, pokrenuvši tako jednu neobičnu kako bi navela ljude da pričaju o njihovoj kolekciji Gift Shop. Međutim, ispostavilo se da je kampanja više jeziva nego čudna.

  • Show

  • 30. Nov. 2022  

  • 0

Luksuzna modna kuća Balenciaga, zbog svoje praznične kampanje sa fotografijama djece koja drže plišane medvjediće, izazvala je burne reakcije — uključenje su optužbe za duboko ukorijenjenu zavjeru o pedofiliji i tužba od 25 miliona dolara.

Modna kuća Balenciaga nastavila je hodati po tankoj žici kada su u pitanju kampanje koje bi trebale da ih plasiraju, pokrenuvši tako jednu neobičnu kako bi navela ljude da pričaju o njihovoj kolekciji Gift Shop. Međutim, ispostavilo se da je kampanja više jeziva nego čudna.

Balenciaga Gift Shop bio je pokušaj modnog brenda da promovira “istraživanje onoga što ljudi kupuju i primaju kao poklone”, navodi se u sada uklonjenom saopćenju za javnost. Autor fotografija, koje uključuje subjekte s plišanim torbama u obliku medvjedića u mrežama i kožnim remenima te poredanim stvarima na stolu, poput čaša za vino i nakit, je čuveni fotograf National Geographica, Gabriele Galimberti koji je poznat po svom projektu “Djeca i igračke”.

Problem? Modeli koji su držali plišane medvjede bila su djeca, što su korisnici društvenih mreža odmah osudili te ocijenili neprikladnim i namjernim pokušajem Balenciage da promovira dječju pornografiju i pedofiliju.

Ogorčenje na društvenim medijima, prvenstveno na TikToku i Twitteru, eksponencijalno je raslo nakon što je nekoliko TikTok korisnika slučajno pronašlo oglas s reklamom Balenciaga za proljeće 2023. u kojoj je kao novo lice brenda istaknuta holivudska glumica Nicole Kidman. Najšokantniji dio reklamne kampanje jeste fotografija sa sudskim spisima odnosno presudom Vrhovnog suda iz 2008. godine, koja je ustanovila da zakoni protiv promoviranja dječje pornografije nisu u suprotnosti sa Prvim amandmanom.

Hiljade korisnika društvenih mreža reklo je da je kampanja “neprikladna” i da promovira seksualizaciju djece. Kako je kontroverza rasla, korisnici TikToka postali su viralni jer su u znak protesta bacili ili potpuno uništili svoju Balenciaga robu.

Za nešto manje od sedam dana nakon objavljivanja kampanje, Balenciaga je povukla sporne fotografije i ispričala se, kazavši da je korištenje djece u ovom slučaju bila greška. “Snažno osuđujemo zlostavljanje djece, nikada nam nije bila namjera da to uključimo u naš narativ”, stoji u izjavi ove modne kuće za Rolling Stone“Naše plišane torbe nisu smjele biti istaknute s djecom. Dvije odvojene kampanje o kojima je riječ sadrže niz teških grešaka za koje Balenciaga preuzima odgovornost”.

Galimberti je u izjavi za Rolling Stone naglasio da je radio samo ono što su od njega i tražili.

“Nakon stotinu e-mailova i poruka mržnje koje sam primio kao rezultat fotografija koje sam snimio za Balenciaga kampanju, osjećam se dužnim da dam ovu izjavu. Nisam u poziciji da komentiram izbore ovog brenda, ali moram naglasiti da nisam imao pravo ni na koji način birati niti proizvode, niti modele, niti kombinaciju istih”.

“Iskreno sam mislio da su ti medvjedi ružni. Ali to je jedino što mogu da kažem za sebe”,dodao je.

Italijanski fotograf kaže da su mu u proteklih šest dana otkazana dva planirana posla i da je njegov lični broj telefona objavljen na mreži s porukom za bojkote da ga uznemiravaju.

“Iz reakcije javnosti jasno je da su moje fotografije uvrijedile ljude”, kaže Galimberti. “Ali atomsku bombu pokrenula je druga kampanja jer su ljudi vidjeli druge fotografije Balenciage i našli su taj dokument Vrhovnog suda. Sada misle da postoji neka zavjera. I većina medija je odmah rekla da je to Galimberti”.

Koga tuži Balenciaga?

Iako je Balenciaga preuzela odgovornost za uparivanje sado-mazo detalja sa dječjim modelima, kompanija kaže da nije odgovorna za dokumente i ukrase koji su se pojavili u kampanji za proljeće 2023. U izjavi za Rolling Stone, predstavnici Balenciage rekli su da su predmeti na stolu trebali biti lažni pravni papiri iznajmljeni u rekviziti, ali su nekako na kraju bili stvarni. “Uključivanje ovih neodobrenih dokumenata rezultat je bezobzirnog nemara zbog kojeg je Balenciaga podnijela žalbu”, rekli su predstavnici Balenciage. “Preuzimamo punu odgovornost za nedostatak nadzora i kontrole dokumenata u pozadini”.

Prema tužbi podnesenoj u petak, Balenciaga sada traži 25 miliona dolara odštete od produkcijske kuće North Six i scenografa Nicholasa Des Jardinsa za kancelarijsko fotografiranje, tvrdeći da su obje strane bile “zlonamjerne ili, u najmanju ruku, izuzetno nepromišljene” jer su uključile pravne dokumente na snimanju kampanje.

No, advokat Des Jardinsa kaže da Balenciaga ovdje nije potpuno nevina. “Sigurno nije bilo nikakve zlonamjerne šeme, brojne kutije dokumenata su iz rekvizite”, kaže advokat. “Štaviše, na snimanju su bili prisutni predstavnici Balenciage, koji su nadgledali cijeli proces i rukovali papirima i rekvizitima, a Des Jardins, kao scenograf, nije bio odgovoran za odabir slike sa snimanja”.

Produkcijska kuća North Six odbila je komentirati cijelu situaciju, ali izvor blizak grupi rekao je da je North Six samo logistički upravljao snimanjem te da kompanija nije bila uključena u kreativno usmjeravanje.

Francuska modna kuća je povukla fotografije, ali prašina se još nije slegla

Od svog prvog izvinjenja 22. novembra, Balenciaga je izbrisala sve fotografije na svom Instagram nalogu osim izjava u kojima se izvinjavaju i kampanju nazivaju pogreškom.

Kim Kardashian, koja je radila sa brendom mnogo puta proteklih godina, uključujući nošenje Balenciage na Met Gali 2021. i šetnju na njihovoj reviji na Paris Fashion Weeku ranije ove godine, nakon šutnje se obratila javnosti na Twitteru, rekavši da cijeni Balenciagino uklanjanje kampanje.

“Bila sam tiha proteklih nekoliko dana, ne zato što nisam bila zgrožena i ogorčena nedavnim kampanjama Balenciage, već zato što sam htjela prvo razgovarati s njihovim timom kako bih sama shvatila kako se to moglo dogoditi”, rekla je Kardashian.

Sat vremena nakon objave, Kardashian je dodala dodatnu izjavu, u kojoj je napisala da “preispituje” svoj odnos sa brendom. Linč na društvenim mrežama je nastavljen, a mnogi osuđuju Balenciagu i zbog isticanja imena kontroverznog belgijskog slikara Michaela Borremansa, među čijim djelima su i slike kastrirane djece.

(N1)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...