Ekonomija
IMA I DRUGIH RUDA KOJE MOGU RAZVITI GRAD: Za investiciju vodovoda iz tunela Hranjen do Goražda potrebno još 3,5 miliona KM
04. Feb. 20240
Radovi na realizaciji najvažnijeg infrastrukturnog projekta za BPK Goražde intenzivirani su nakon što je potpisan ugovor o nastavku radova vrijedan 39.339.000 KM koje je Vlada FBiH obezbijedila u okviru Programa utroška dijela sredstava "Kapitalni transferi javnim preduzećima - Transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta".
Ekonomija
13. Jan. 2023 13. Jan. 2023
1
Radovi na izgradnji tunela Hranjen, kao dijela buduće brze ceste Goražde-Sarajevo, napreduje planiranom dinamikom, uprkos otežanim uslovima za rad, prenosi Fena.
Glavni nadzorni inžinjer za iskop i primarnu podgradnju tunela Hranjen Ivan Mlakić Vuković napominje da mehanizacija na gradilištu intenzivno radi na probijanju glavne i sporedne tunelske cijevi.
- Na tunelu Hranjen, s južne strane glavne tunelske cijevi u kojoj se izvode radovi primarne podgradnje, trenutno je iskopano negdje oko 1.600 metara, ukupno oko 2,4 km glavne cijevi i 2,3 km servisne, što je oko 43 posto te faze radova - pojašnjava Mlakić Vuković.
Radovi na realizaciji najvažnijeg infrastrukturnog projekta za BPK Goražde intenzivirani su nakon što je potpisan ugovor o nastavku radova vrijedan 39.339.000 KM koje je Vlada FBiH obezbijedila u okviru Programa utroška dijela sredstava "Kapitalni transferi javnim preduzećima - Transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta".
Javno preduzeće Autoceste FBiH krajem jula 2022. godine sa izvođačem firmom "Euro - Asfalt" d.o.o Sarajevo potpisalo je ugovor za nastavak izgradnje tunela Hranjen, kojim je definisan nastavak iskopa i ugradnja primarne podgrade glavne i servisne tunelske cijevi u dužini od oko 400 metara te ugradnja hidroizolacije, bočnih tunelskih drenaža, sekundarne (finalne) tunelske obloge u glavnoj tunelskoj cijevi u dužini od oko 1.150 metara, kao i izrada drenažnog kanala u dužini od 250 m kojim će se podzemne vode izvesti van tunela.
Ugovorom su definisani radovi na iskopu i ugradnji primarne podgrade sa južne strane iz pravca Goražda, dok se sa sjeverne strane, iz pravca Prače, radi fina obloga tunela odnosno zadnja faza.
- Novi ugovor podrazumijeva iskop i primarnu podgradu, znači prvu fazu radova s ove južne strane, sa sjeverne strane su u toku radovi druge faze, to su temelji i završna obloga tunela, ti isti radovi se očekuju uskoro da počnu s ove strane. Intenzitet radova je takav da je napredak u skladu s materijalom, negdje od 60 do 70 metara u glavnoj cijevi u mjesec dana, zavisno od kategorije materijala. Trenutno je četvrta kategorija i ta nas kategorija prati kroz cijeli tunelski iskop s ove strane, četvrta s povremenom petom, a to su dvije najlošije kategorije u geološkom smislu i najteže za podgrađivati i najteže u finansijskom smislu - pojašnjava Vuković.
U nepovoljnim geološkim uslovima radnici rade u dvije smjene, puna 24 sata. U dijelu gdje se vrši iskop u servisnoj cijevi, temperatura raste i do 35 stepeni a, po riječima Vukovića, zna rasti i do 70 stepeni što otežava radove.
- Zbog nepovoljnog tla trenutno se na dan iskopa tri do četiri metra i jedne i druge cijevi, što je realno za očekivati. Trenutno je manje potrebe za miniranjem jer kvalitet iskopa ne dozvoljava tu metodu što primorava radnike na mašinski iskop. Radi se neprestano i to je uobičajena praksa za tunelogradnju jer je smisao iskop i što prije zatvaranje primarne podgrade, nema vremena za puštanje materijala da se relaksira - precizirao je on.
Glavni inžinjer naglašava da tokom radova nema problema s podzemnim vodama.
Vlada FBiH za ovu godinu osigurala je još 50 miliona KM za izgradnju brze ceste Prača – Goražde u dužini od 18,4 km te se u skladu sa odobrenim sredstvima ugovara i obim poslova.
U JP Autoceste FBiH takođe intenzivno rade na zatvaranju cijele finansijske konstrukcije za tunel Hranjen i brzu cestu. Pri kraju su pregovori za obezbjeđenje svih neophodnih sredstava za dovršetak tunela i izgradnju pristupnih cesta i kompletne infrastrukture, čijom izgradnjom će tunel biti potpuno funkcionalan i pušten u promet.
Ekonomija
IMA I DRUGIH RUDA KOJE MOGU RAZVITI GRAD: Za investiciju vodovoda iz tunela Hranjen do Goražda potrebno još 3,5 miliona KM
04. Feb. 20240
Ekonomija
TUNEL KOJI MIJENJA SVE: Spajanje sa istokom BiH velika šansa za poljoprivrednike...
18. Sep. 20230
Ekonomija
DOBRA VIJEST IZ AUTOCESTA FBiH: Kreće investicija od 123 miliona maraka za završetak izgradnje tunela Hranjen
26. Maj 20230
Ekonomija
UBRZANI RADOVI: Dnevno se iskopa do četiri metra tunela Hranjen
13. Maj 20230
Hronika
NAKON TRI I PO GODINE PROVJERA: Predmet Državnog tužilaštva u vezi sa snajperskim djelovanjem u sarajevskom...
Prije 15 min0
Evropa
U MORU LOŠIH JEDNA LIJEPA VIJEST ZA UKRAJINU, ISTJERALI SU RUSE IZ KUPJANSKA: "Potpuno smo ih uništili!"
Prije 21 min0
Vijesti
VANREDNA SJEDNICA FEDERALNOG PARLAMENTA: Hoćemo li dobiti sistem uzbune od poplava? (FOTO)
Prije 23 min0
Regija
ZASTUPNIK IZ ISTRE UPITAO MINISTRA BUTKOVIĆA U SABORU HRVATSKE: "Kako to da subvencionirate aviokarte do Mostara..."
Prije 29 min0
Ekonomija
POSLJEDICE HASIČEVIĆEVOG ZAKONA OSJEĆAJU SE U RS: Sarajlije "okupirale" trgovine u Istočnom Sarajevu
24. Nov. 20243
Ekonomija
MUTNI POSLOVI U HERCEGOVINI: "Zašto se ne ispituje porijeklo novca tzv. 'investitora'?"
24. Nov. 20240
Ekonomija
STIŽU PRVI ZAHTJEVI NA ADRESU VLADE FBiH: Iz ovog bh. grada tražit će da se dozvoli rad trgovina nedjeljom
25. Nov. 20240
Ekonomija
ODLUKA JE PALA: Ova kompanija će graditi cestu kroz Bosnu i Hercegovinu, projekat vrijedan čak...
Prije 5h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 1
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.