Auto
BRUTALNI UDAR: Loše vijesti za kineske proizvođače električnih automobila, ali i ne samo za njih...
19. Feb. 20250
Cijena, naravno, nije jedini razlog zbog kojeg se ovo tržište ipak kreće sporije od nekih predviđanja, jer postoje i drugi izazovi poput kapaciteta baterija, brzine punjenja i slično.
Auto
12. Mar. 2024
0
Jedan od najvećih problema kupaca, odnosno potencijalnih kupaca električnih automobila je njihova cijena. Modeli e-vozila koji se mogu usporediti sa sličnim modelima s benzinskim motorima obično su prilično skuplji, što je mnogima presudno prilikom odabira hoće li kupiti vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem ili će se odlučiti za vozilo s električnim motorom. Cijena, naravno, nije jedini razlog zbog kojeg se ovo tržište ipak kreće sporije od nekih predviđanja, jer postoje i drugi izazovi poput kapaciteta baterija, brzine punjenja i slično.
Ako je vjerovati analitičarima Gartnera, situacija bi se uskoro mogla promijeniti, barem što se cijene proizvodnje tiče. Naime, u ovoj analitičkoj kompaniji vjeruju kako bi najranije 2027. godine cijena proizvodnje električnih automobila trebala biti niža u odnosu na cijenu automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ovdje je, dakle, riječ o cijeni proizvodnje i tek treba vidjeti kako će se to odraziti na prodajnu cijenu vozila. Analitičari ipak vjeruju kako neće proći puno vremena dok se cijene ne izjednače, dok bi u budućnosti električni automobili mogli postati čak i jeftiniji od benzinaca i dizelaša.
Iako se kao važan razlog niže cijene spominju sve povoljnije cijene baterija, inače najskuplje komponente električnih automobila, najveći pozitivni učinak na cijenu trebala bi imati promjena načina proizvodnje, s kojom će se uštedjeti i novac i vrijeme. Takvu promjenu već je uvela Muskova Tesla, a za koju godinu bi trebale i ostale automobilske kompanije. Riječ je o tzv. “gigacastingu”, odnosno proizvodnji velikog dijela karoserije automobila iz jednog komada metala, umjesto zavarivanja i lijepljenja više dijelova kao što se to sada radi.
No dok je s jedne strane ta tehnika jeftinija za proizvodnju, ona ima i svoju drugu stranu. A to je da bi zbog kompleksnosti proizvodnje te integracije baterijske tehnologije popravak električnih automobila pri većim oštećenjima mogao biti čak 30 posto skuplji u odnosu na sličan automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. Već sada možemo pročitati izvještaje nekih rent-a-car kuća prema kojima su troškovi popravka električnih automobila veći.
Usprkos tome, proizvođači električnih automobila uvjereni su kako je cijena ključ rasta prodaje.
Auto
BRUTALNI UDAR: Loše vijesti za kineske proizvođače električnih automobila, ali i ne samo za njih...
19. Feb. 20250
Auto
RIJETKI SE MOGU POHVALITI: Ovi modeli elektičnih automobila s jednim punjenjem mogu stići od Brčkog do Neuma i natrag...
01. Feb. 20250
Auto
AKO PLANIRATE U NJEMAČKU PO POLOVNI AUTOMOBIL: Cijene ovih električnih modela u velikom su padu...
29. Jan. 20250
Auto
IZNENAĐUJUĆE NAJAVE: Stručnjaci predviđaju, ova vozila bi mogla biti najprodavanija u narednoj godini...
31. Dec. 20240
Sport
DERBI U MOSTARU: Borac pobijedio Zrinjski i sustigao ga na tabeli
Prije 6h0
Politika
BORENOVIĆ PORUČIO DODIKU: "Daj čovječe nađi sebi nasljednika, tri decenije je previše"
Prije 6h2
Politika
BiH I ZVANIČNO ANGAŽOVALA LOBISTIČKU KUĆU U SAD-u: "Mislim da će sve biti pozitivno za cijelu državu, za zaštitu teritorijalnog integriteta i suvereniteta naše zemlje"
Prije 6h0
Regija
"SULUDO STRESAN DAN": Oglasio se italijanski pijanista Davide Martello nakon protjerivanja iz Srbije
Prije 6h0
Auto
INTELIGENTNA RJEŠENJA IZ ŠVEDSKE: Nove automobilske gume bez zraka obećavaju...
04. Apr. 20250
Auto
MATEMATIKA JE NEUMOLJIVA: Svi automobili će poskupjeti!
04. Apr. 20250
Auto
"SUDBINU NAM KROJE IDIOTI": Volkswagen, BMW, Mercedes i Porsche u problemima - "Sad smo stvarno u..."
05. Apr. 20250
Auto
U NAGRADNOJ IGRI OSVOJIO PORSCHE 911 GT3 RS, PA GA SKRŠIO: Jedina utjeha koja mu je ostala - uz auto je osvojio i 50.000 dolara
Prije 17h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.