Auto
KRIZA U VOLKSWAGENU STVORILA PROBLEM ITALIJI: "U potrazi smo za novim tržištima"
06. Sep. 20240
Šef VW-a Oliver Blume je, kako stoji u saopštenju, na sastanku istakao da se automobilska industrija nalazi u vrlo zahtjevnoj i ozbiljnoj situaciji.
Auto
03. Sep. 2024
0
U okviru svojih mjera štednje, Volkswagen (VW) po prvi put više ne isključuje zatvaranje fabrika i otpuštanja radnika u Njemačkoj. Kako je saopšteno iz VW-a nakon sastanka rukovodstva, namjerava se ukinuti osiguranje zaposlenja koje važi do 2029. godine, a koje se od 1994. uvijek iznova produžavalo.
Šef VW-a Oliver Blume je, kako stoji u saopštenju, na sastanku istakao da se automobilska industrija nalazi u vrlo zahtjevnoj i ozbiljnoj situaciji.
“Ekonomsko okruženje se dodatno pogoršalo, novi ponuđači pristižu u Evropu”. Njemačka kao lokacija sve više zaostaje u pogledu konkurentnosti. “U ovom okruženju, moramo sada kao kompanija djelovati konsekventno”, rekao je Blume, piše Deutsche Welle.
Prema mišljenju uprave, brendovi unutar Volkswagena AG moraju biti sveobuhvatno restrukturisani.
“Čak ni zatvaranje fabrika koje proizvode vozila i lokacija na kojima se proizvode komponente u trenutnoj situaciji više ne može biti isključeno ako se nešto brzo ne uradi po tom pitanju.”
U saopštenju Radničkog savjeta navedeno je da menadžment smatra da su suvišne najmanje jedna veća fabrika automobila kao i jedna za proizvodnju komponenti.
“Time u fokus dolaze sve lokacije u Njemačkoj – bez obzira na to da li je riječ o Volkswagenu AG ili nekim podružnicama, bez obzira na to da li je riječ o lokacijama u zapadnoj ili istočnoj Njemačkoj”, stoji u saopštenju.
Koji pogoni bi konkretno mogli biti pogođeni, za sada se ne zna.
Šefica Radničkog savjeta, Daniela Cavallo, najavila je masivan otpor. Planovi su “napad na naša radna mjesta, lokacije i kolektivne ugovore”, objasnila je u posebnom izdanju časopisa Radničkog savjeta “Mitbestimmen”.
“Time se dovodi u pitanje sam VW i samo srce koncerna. Protiv toga ćemo se boriti žestoko”, rekla je Cavallo. “Dok sam ja ovdje, neće biti zatvaranja VW-ovih postrojenja!”
Predstavnici zaposlenika, zajedno sa pokrajinom Donjom Saksonijom, imaju većinu u Nadzornom odboru Volkswagena. Premijer Donje Saksonije i član nadzornog odbora Stephan Weil pozvao je koncern da odustane od zatvaranja pogona. Nesporno je da, kako je rekao, postoji potreba za djelovanjem, ali da se prvo moraju ispitati sve druge mogućnosti za smanjenje troškova.
“Očekujemo da se neće doći do pitanja o zatvaranju pogona zahvaljujući uspješnoj primjeni alternativnih mjera”, rekao je Weil.
Glavni brend Volkswagen već se godinama bori s visokim troškovima i po profitnoj marži zaostaje za sestrinskim brendovima unutar koncerna, poput Škode, Seata i Audija. Program štednje, pokrenut 2023. godine, ima za cilj da se do 2026. rezultat poboljša za deset milijardi eura.
No, nedavni neuspjeh u novim poslovnim poduhvatima dodatno je pogoršao situaciju. Da bi se ipak postigla ciljana poboljšanja rezultata, troškovi sada moraju biti smanjeni više nego što je bilo planirano.
“Protivvjetar je postao značajno jači,” rekao je menadžer marke VW Thomas Schäfer, stoji u saopštenju te zaključio: “Zato moramo uložiti dodatne napore i stvoriti uslove za dugoročni uspjeh.”
Predsjednik CDU-a Friedrich Merz u najavi pooštravanja mjera štednje Volkswagena vidi ekonomsko-politički poziv na buđenje za saveznu vladu.
„Njemačka više nije dovoljno konkurentna“, kritikovao je Merz, te ocijenio da je moguće da je VW napravio grešku usmjeravajući se isključivo na elektromobilnost.
Međutim, veliki dijelovi njemačke industrije, osim automobilske, kao što su hemijska industrija i mašinstvo, više nisu konkurentni, rekao je Merz.
Za to su prvenstveno odgovorni politički okvirni uslovi. Volkswagen je od strane uprave proglašen „slučajem za sanaciju“, rekao je Merz.
„Ovo sada konačno pokazuje i ovoj saveznoj vladi gdje stojimo. Ovo nije pitanje konjunkture na svjetskom tržištu.“
Auto
KRIZA U VOLKSWAGENU STVORILA PROBLEM ITALIJI: "U potrazi smo za novim tržištima"
06. Sep. 20240
Auto
NAGLI RAST TROŠKOVA: Volkswagen razmatra zatvaranje fabrika u Njemačkoj
02. Sep. 20240
Auto
IZNENAĐENJE IZ WOLFSBURGA: Stiže električni Golf GTI, tvrde da će biti bolji od…
07. Avg. 20240
Auto
DIV IZ WOLFSBURGA NAPADA VELIKO TRŽIŠTE: Volkswagen ima novu marku i automobil, zove se…
26. Jul. 20240
Sport
VELIKA TRI BODA U GOSTIMA: Željezničar na krilima Hiroša i Krpića deklasirao GOŠK
Prije 28 min0
Svijet
ŠTA SE DEŠAVA PREKO BARE: "Jako opasna priča se vrti oko toga da je mogući atentator bio povezan s Ukrajinom"
Prije 35 min0
Ekonomija
TEHNOLOŠKI DIV U SLUŽBI VOJSKE SAD: Intel potpisao ugovor sa Pentagonom
Prije 37 min0
Društvo
"ONA JE SINONIM ZA HRABROST!": SDP osudio ismijavanje Remzije Delić, žene koja je u genocidu izgubila dva brata, oca i muža
Prije 42 min0
Auto
SAVJETUJU PRAGMATIČNI NIJEMCI: Kako najbrže odmagliti stakla u automobili i na koji način sve prevenirati…
15. Sep. 20240
Auto
MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Ukoliko vaš automobil troši više goriva od uobičajenog, možda su ovo uzroci…
14. Sep. 20240
Auto
RETRO IZVEDBE MERCEDESOVE G KLASE: Poljski specijalist za uređenje interijera proširio je svoju djelatnost na...
13. Sep. 20240
Auto
KAZNE SU RIGOROZNE: Teški dani za proizvođače automobila u Europi, prijeti im…
Prije 14h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.