NEZAPAMĆENA KRIZA TRESE NJEMAČKOG AUTOMOBILSKOG DIVA: Volkswagen prvi put u historiji razmišlja o drastičnom rezu - "Vrijeme nam istječe!"

Potencijalno zatvaranje tvornica jedne od najpoznatijih njemačkih kompanija nova je potvrda nevolja u najvećoj evropskoj ekonomiji, koja muku muči sa slabim rastom, posustalom inozemnom potražnjom, višim troškovima i jeftinijom inozemnom konkurencijom.

  • Auto

  • 05. Sep. 2024  

  • 0

Volkswagen ima "jednu, možda dvije" godine da reorganizira glavni automobilski brend VW, rekao je šef finansija njemačkog proizvođača automobila, pokušavajući pridobiti podršku radnika za oštro kresanje troškova koje bi moglo uključiti i zatvaranje tvornica u matičnoj Njemačkoj.

Početkom sedmice uprava VW-a objavila je da više ne isključuje mogućnost zatvaranja pogona i otpuštanja radnika u matičnoj Njemačkoj u sklopu smanjenja troškova u ključnom brendu VW-a. Dodali su i da planiraju poništiti dugogodišnji sporazum s predstavnicima radnika u Njemačkoj koji isključuje otkaze do kraja 2029. godine, a na snazi je od 1994. godine.

Menadžeri vjeruju da brend Volkswagen treba iz temelja restrukturirati i da aktualni napori da se smanji broj radnika programima prijevremenog umirovljenja i otpremnina neće biti dovoljni, poručili su iz uprave, ne precizirajući koliko bi radnih mjesta u Njemačkoj moglo biti ugašeno ni koje bi tvornice mogle biti zatvorene.

Kompanija zapošljava 120 hiljada radnika u Njemačkoj

Radničko vijeće reklo je da su vodeći zvaničnici naznačili da je nepotrebna najmanje jedna tvornica vozila i jedna tvornica komponenti. Otkada je osnovana, kompanija nije u Njemačkoj zatvorila nijednu tvornicu, a u svijetu su zatvorili tek pogon u američkom Westmorelandu, i to daleke 1988. godine.

Pored glavne tvornice u Wolfsburgu, VW ima tvornice u njemačkim gradovima Hannoveru, Emdenu, Osnabruecku, Braunschweigu, Salzgitteru, Kasselu, Zwickauu, Dresdenu i Chemnitzu.

Dočekan zvižducima radnika koji su vikali "Auf Wiedersehen", finansijski direktor Arno Antlitz pozvao je u prepunoj dvorani na zajedničku odgovornost zaposlenika i uprave kako bi se srezali troškovi i brend VW preživio prijelaz na proizvodnju električnih automobila.

U dvorani se okupilo oko 16 hiljada radnika, a njih pet hiljada pratilo je Antlitzov govor preko ekrana. VW u Njemačkoj zapošljava ukupno 120 hiljada radnika. Finansijski direktor VW-a rekao je da se europsko tržište automobila smanjilo nakon pandemije i da kompanija ne može računati na kupce za oko 500.000 automobila, što približno odgovara proizvodnji dviju tvornica.

alt 

Predstavnici radnika tvrde da je uprava presporo reagirala

"Tržišta jednostavno nema", rekao je Antlitz na sastanku u sjedištu Volkswagena u Wolfsburgu. Dodao je kako ne očekuje oporavak prodaje i da ključni brend VW ima "jednu, možda dvije" godine da smanji potrošnju i prilagodi proizvodnju.

Šefica radničkog vijeća Daniela Cavallo uzvratila je da je uprava "snažno narušila povjerenje", usporedivši prijetnju zatvaranjem tvornica s "objavom bankrota".

Dok uprava finansijske poteškoće pripisuje sve težem ekonomskom okruženju u Njemačkoj i konkurenciji, predstavnici radnika upozoravaju na neučinkovitu proizvodnu strategiju i na sporu reakciju uprave koja je po njima trebala prije pokrenuti proizvodnju električnih vozila za masovno tržište.

Cavallo je pozvala izvršnog direktora Olivera Blumea, koji nije trebao biti među govornicima, da izađe pred radnike i objasni im zašto je grupa, umjesto da zaštiti radna mjesta u Njemačkoj, odlučila uložiti novac u softversko partnerstvo s američkim start-upom Rivianom, vrijedno pet milijardi eura.

Cjelokupna ekonomija je u problemima

Potencijalno zatvaranje tvornica jedne od najpoznatijih njemačkih kompanija nova je potvrda nevolja u najvećoj evropskoj ekonomiji, koja muku muči sa slabim rastom, posustalom inozemnom potražnjom, višim troškovima i jeftinijom inozemnom konkurencijom.

Ministar rada Hubertus Heil obećao je podršku, rekavši za RTL/ntv da "Njemačka mora ostati jaka automobilska zemlja". Nije naveo pojedinosti, rekavši tek da kompanija prvo mora odraditi svoj dio posla i zaštititi radna mjesta te spriječiti zatvaranje pogona.

Kabinet njemačkog kancelara trebao bi pak tokom dana usvojiti mjere koje bi trebale potaknuti potražnju za električnim automobilima, napominje Reuters. Kompanija cilja profitnu maržu za brend VW od 6.5 posto do 2026. godine. U prvih šest mjeseci ove godine iznosila je 2.3 posto.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...