DOBRO OTVORITE OČI: Ovim trikovima trgovci nas tjeraju na trošenje novca...

U današnjem društvu, potrošnja je postala neizostavni dio naših života, a prodavači i oglašivači to vrlo dobro znaju. 

  • Šareni svijet

  • 10. Okt. 2024  

  • 0

Kojim trikovima se služe kako bi nas natjerali na što veću potrošnju, otkrio je dr.sc. Zvonimir Galić, profesor na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu u podcastu PSIHOLOGiJA na Radio Sljemenu.

Prodavači i oglašivači jako dobro znaju našu psihologiju.

- Oni koriste sve trikove da vas natjeraju na potrošnju. Mi ih ne znamo prepoznati, jedino što možemo ponuditi kao struka su alati da shvatite kako vas uvlače u potrošnju i pokušate to zaustaviti, istaknuo je Galić.

Jedan od prvih trikova koji primjećujemo kada uđemo u trgovinu je ambijent.

- Kad ulazite u dućan, svjetlo je prigušenije, a tu je i poseban miris, sve kako bi što duže ostali u trgovini, kaže.

Galić objašnjava da se ljudska psihologija ponaša prema banalnoj zakonitosti: “što dulje vrijeme provodite u prodajnom prostoru, to više novca trošite.

- Trgovine, bilo da su fizičke ili online, oblikovane su tako da vas maksimalno zadrže unutra, objasnio je.

U toj atmosferi dolazi do impulzivnog i spontanog trošenja. Galić navodi primjer supermarketa: „U svim supermarketima kruh, mlijeko i pivo nalaze se na dnu dućana. Kada idete po kruh i mlijeko, morate proći cijeli dućan, i tada se događaju dvije stvari. Prvo, spontana kupnja – dok prolazite do kruha, primijetite kavu koju niste planirali kupiti. Drugo, impulzivna kupnja – kupite nešto što vam zapravo ne treba.“

Naša samokontrola u ovim situacijama slabi ili se potrošila.

- Kad uđete u šoping centar i dođete do kraja, već ste donijeli puno odluka, i često se dogodi da kažete ‘daj ovo’. To je jače od nas. Oni znaju te trikove, objašnjava Galić.

Dr. Galić također savjetuje da se usredotočimo na temeljne trikove koji nam mogu pomoći u donošenju boljih financijskih odluka.

- Kod većih financijskih odluka uvijek prespavajte, jer se pokazuje da je odluka kvalitetnija kada ju donosite nakon nekoliko razmišljanja, dodaje.

Također, važno je postaviti sebi pitanja poput: "Hoću li to trebati sutra?“ i "Mogu li te novce bolje uložiti?“. Pitanje o užitku također je ključno: "Hoću li uistinu uživati u ovoj kupnji ili bi bilo pametnije potrošiti novac na nešto drugo?“

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...