Hronika
VELIKA POLICIJSKA AKCIJA U TK: Uhapšene tri osobe, planirali niz ubistava putem Sky aplikacije!
Prije 15 min0
(...) bez sirovina.
Ekonomija
11. Okt. 2024 11. Okt. 2024
0
Materijalna šteta nakon poplava i klizišta mjeri se milionima. Nisu u pitanju samo porušeni domovi i uništena infrastruktura već i ekonomski gubici koji za našu zemlju svaki dan postaju sve veći. Željeznički saobraćaj na jugu države i dalje je u prekidu, zbog čega je ugroženo i snabdijevanje industrijskih pogona sirovinama. Korištenje alternativnih pravaca iziskuje dodatno vrijeme, ali i sve veće troškove.
Kataklizmični prizori nakon razornih bujica i klizišta u Jablanici najbolji su pokazatelj pričinjene štete. Iako je sve moguće nadoknaditi osim ljudskih života, kompanije koje zavise od željezničkog transporta trpe sve veću štetu.
“Radili smo procjene štete u smislu koliko bi nas nemogućnost željezničkog transporta koštala ako ne bi došlo do rekonstrukcije u naredna tri mjeseca. Za našu poslovnu grupu govorimo o šteti od 350.000 eura. Moramo biti svjesni da šećer u Bosni i Hercegovini proizvodimo od sirovog tršćanog šećera koji dolazi sa svjetskog tržišta. U Bosni i Hercegovini nemamo zalihe sirovina, stoga je situacija i teža”, ističe Nataša Pucar, direktor korporativnih komunikacija Studen Holding.
Precizni gubici Željeznica Federacije i privrede nisu poznati, jer štetu još utvrđuju. Sigurno je da se već sad radi o milionima maraka samo na osnovu transporta.
“Procjenjuje se gotovo tri miliona, samo infrastrukturno, pri čemu Željeznice svakim danom oko 270.000 KM gube zbog toga što ne ide transport. Mislim da smo našli način kako da taj dio riješimo, u komunikaciji smo i sa Svjetskom bankom. Pokušat ćemo osigurati u sklopu onog što se radi na autoputu jer se željeznicom transportuje i određeni materijal za izgradnju autoputa”, kazao je Nermin Nikšić, premijer FBiH (SDP).
Željeznica je arterija koja povezuje jug sa sjeverom zemlje u putničkom i robnom transportu. Za nesmetan rad indrustrije presudno je snabdijevanje iz luke Ploče, što je trenutno nemoguće. Sve to odražava se ne samo na bh. privredu nego i isporuku uglja Srbiji za Elektroprivredu.
“Dnevno smo do sada na toj južnoj pruzi do Luke Ploče i do Sarajeva te dalje prema sjeveru zemlje i regionu dnevno prevozili 10.000 tona na godišnjem nivou. To je 2,3 miliona tona koje smo prevozili iz Luke Ploče”, istakao je Samir Kadrić, savjetnik za informisanje Željeznica FBiH.
Vanjskotrgovinska komora je stradalim općinama izdvojila 250.000 maraka interventne pomoći. Kašnjenje isporuka kompanijama će biti neminovno.
“Na mjesečnoj bazi smo znali imati i oko 3.000 vagona različitih roba, posebno rasutih tereta nosivosti od 50 do 70 tona. Godišnje je to oko tri miliona tona prebačenih od sjevera ka Luci Ploče”, naglasio je predsjednik VTKBiH Vjekoslav Vuković.
Dok se šteta zbraja, uspostavljena je putna komunikacija na magistralnom putu M17, gdje će se zbog akcija spašavanja saobraćaj odvijati trenutno u noćnim satima. Prema procjenama, za potpunu sanaciju štete na pruzi potrebno će biti tri mjeseca, što prijeti nastavku poslovanja mnogih privrednika.
Hronika
VELIKA POLICIJSKA AKCIJA U TK: Uhapšene tri osobe, planirali niz ubistava putem Sky aplikacije!
Prije 15 min0
Društvo
"SB" PATROLA NA ULICAMA SARAJEVA: Prizori kao iz horor filmova - maske, sivilo i smrad koji guši... (FOTO)
Prije 35 min0
Hronika
DRAMA ISPRED ŠKOLE U MOSTARU: Više osoba napalo mladića, policija na licu mjesta...
Prije 37 min0
Vijesti
ZASTUPNIK JASMIN EMRIĆ: "SNSD je izbor Trojke koja se ruši iznutra..."
Prije 50 min0
Ekonomija
SAD JE SVE JASNO: Vlada Federacije BiH donijela odluku, od fiskalne reforme nema ništa...
21. Jan. 20250
Ekonomija
VELIKA AUSTRIJSKA INVESTICIJA: Gradi se jedna od najvećih fabrika u cijeloj Krajini
19. Jan. 20250
Ekonomija
SKINUTI SA TRONA: Novi Grad Sarajevo više nije općina s najvećim prometom novca u Federaciji BiH
19. Jan. 20250
Ekonomija
NOVO NENORMALNO: Za jednosoban stan u Sarajevu građanin s prosječnim primanjima treba raditi čak...
20. Jan. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.