UOČENI OZBILJNI PROPUSTI NA PELJEŠKOM MOSTU: "Funkcija zaštite je kompromitirana!"

Izgradnju mosta obavila je kineska kompanija CRBC, koja je aktivna i na drugim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj i regiji.

  • Regija

  • Prije 15h  

  • 0

Početkom novembra, nakon što su na Pelješkom mostu otkrivene pukotine, mnogi su reagirali s iznenađenjem, s obzirom na to da most ima samo dvije godine, a predstavlja simbol nacionalnog ponosa i postignuća u arhitekturi i graditeljstvu Hrvatske.

Izgradnju mosta obavila je kineska kompanija CRBC, koja je aktivna i na drugim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj i regiji.

Iako su iz Hrvatskih cesta, kao investitora i nadležnog tijela za upravljanje mostom, odmah reagirali kako bi smirili situaciju, činjenica je da pukotine na velikim infrastrukturnim objektima nisu zanemariv problem. Nakon što su se pojavile neslužbene informacije o širini pukotina, Forbes je zatražio od Hrvatskih cesta detalje o veličini pukotina i informacijama o tome kada su one prvi put primijećene.

Pelješki most svečano je otvoren 27. jula 2022. godine, a iz odgovora Hrvatskih cesta može se zaključiti da su pukotine uočene već ranije. Prema njihovim riječima, stručni nadzor je ustanovio problem sa zaštitnim slojem betona visoke čvrstoće na pilonima, koji je nastao nakon ugradnje, a stanje se kontinuirano prati. Međutim, iz Hrvatske ceste nisu dali precizan podatak o trenutnoj veličini pukotina.

altFoto: Jakov Prkic / CROPIX

Garancija na 10 godina

“Pojavom pukotina u zaštitnom sloju predviđena funkcija zaštite je kompromitirana i mora se utvrditi razlog, te pronaći način sanacije kako bi se osigurao projektom predviđeni vijek trajanja uz uvjet ispravnog održavanja mosta, a u što spadaju i redoviti, glavni, te izvanredni pregledi i popravci”, odgovoreno je iz Hrvatskih cesta.

Iako su ispitivanja potvrdila da mehanička otpornost mosta nije ugrožena i da nije došlo do prodora agresivnih tvari, pukotine u zaštitnom sloju betona ukazuju na kompromitaciju zaštitne funkcije, što će zahtijevati daljnje istraživanje i sanaciju kako bi se osigurao dugoročni vijek trajanja mosta.

Na pitanje o angažiranju vanjskih stručnjaka, Hrvatske ceste su potvrdile da su naručili istražne radove od Zavoda za materijale Građevinskog fakulteta u Zagrebu, kako bi se utvrdilo stanje pukotina i predložili odgovarajući postupci sanacije. Također, planira se dodatno ispitivanje drugih pilona mosta.

S obzirom na to da je Pelješki most izgradila kineska kompanija CRBC, koja je uključena u druge infrastrukturne projekte u Hrvatskoj, postavilo se pitanje jesu li oni obaviješteni o pukotinama. Iz Hrvatskih cesta su odgovorili da su kineskoj kompaniji dostavili izvještaj o provedenim istražnim radovima i analizama te zahtjev za dodatnim ispitivanjima koja bi trebala rezultirati prijedlogom za sanaciju. Također, naglašeno je da ugovor o građenju predviđa garantni rok od deset godina, koji pokriva kvalitetu izvedenih radova, što je duže od uobičajenog garantnog roka od dvije godine u tradicionalnim ugovorima.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...