STRAHOVITO ORUŽJE IZ TURSKE: Isporučena prva serija novih razornih borbenih dronova "Akinci" (FOTO)

"Akinci utjelovljuje ambicije Turske da postane sila dronova kroz domaći razvoj naprednih tehnologija i posjedovanje visoko sposobnih sistema i platformi".

  • Svijet

  • 28. Dec. 2021  28. Dec. 2021

  • 2

"Baykar Savunma je 29. augusta 2021. isporučio prvu seriju bespilotnih letjelica Bayraktar Akinci (Raider) Oružanim snagama Turske (TAF). 

Dizajniran i razvijen od strane Baykar Savunme, Akinci je najnovija kulminacija razvoja dronova kompanije", piše Arda Mevlutoglu za portal PoliticsToday.org. 

Ovaj stručnjak za avionautiku analizirao je domete Turske u razvoju borbenih bespilotnih letjelica. 

"Uvođenje Akincia u službu je velika prekretnica u naporima Turske da postane velika sila bespilotnih letjelica i vodeći proizvođač obrambenih i svemirskih tehnologija.

U posljednjih nekoliko godina, turska industrija dronova, njeni proizvodi i njihov učinak u raznim operacijama i sukobima izazvali su veliko interesovanje. Ovo se posebno odnosi na uticaj naoružanih bespilotnih letjelica Anka-S i Bayraktar TB2 na snage sirijskog režima tokom operacije "Proljetni štit" početkom 2020. godine, što je potaknulo debate među naučnicima, posmatračima i profesionalcima u odbrambenim i sigurnosnim krugovima o budućnosti dronova i ratovanje uopće.

Kao direktan rezultat njihovog nastupa u raznim sukobima, turski dronovi su privukli interesovanje brojnih zemalja. Turska je do sada izvozila Bayraktar TB2 u Katar, Ukrajinu, Azerbejdžan, Libiju, Maroko i Poljsku, dok je Turkish Aerospace Industries prodala Anku Tunisu. 

Selçuk Bayraktar, glavni tehnološki direktor Baykar Savunme, nedavno je izjavio da je kompanija u pregovorima sa deset zemalja za izvoz Bayraktar TB2.

Kao projekat, Akinci predstavlja otvaranje novog poglavlja za Tursku, kako u pogledu njenih zračnih snaga sa svojim novim sposobnostima, tako i u pogledu njene aerokosmičke industrije na osnovu njenih novih tehnoloških kompetencija.

Akinci i njegove mogućnosti

Bayraktar TB2 je taktički naoružani dron, sposoban da leti na visini od 18.000 stopa i do 27 uzastopnih sati. Avion može nositi dvije ili četiri vođene bombe, a sposoban je da izvrši potpuno autonomno polijetanje i slijetanje. Služeći turskim oružanim snagama, Bayraktar TB2 je od 2014. godine odradio više od 350.000 sati leta. Imajući maksimalnu težinu pri polijetanju od oko 700 kg, Bayraktar TB2 nosi sofisticirani sistem elektro-optičkih kamera za otkrivanje i praćenje ciljeva dok prikuplja obavještajne podatke (IMINT) .

Akinci je, s druge strane, mnogo veći, teži i sofisticiraniji od Bayraktara TB2. Prema informacijama na sajtu kompanije, Akinci ima maksimalnu težinu pri polijetanju od oko 6.000 kg, što ga čini najvećim avionom dizajniranim i razvijenim u Turskoj. Akinci pokreću dva turboelisna motora ukrajinskog proizvođača motora Ivchenko-Progress. Može nositi oko 1.500 kg vođenih bombi i projektila, kao i elektrooptičku kameru, radar i razne senzore elektronske inteligencije/signala (ELINT/SIGINT). Akinci mogu ostati u zraku otprilike 24 sata na 30.000 i 40.000 stopa nadmorske visine.

Akinci će također nositi krstareću raketu SOM zrak-zemlja koju je razvio TÜBİTAK SAGE i proizveo ROKETSAN. Sa sposobnošću nošenja različitih tipova sistema preciznog navođenja oružja, Akinci će moći da se koristi u širokom spektru udarnih misija, u rasponu od preciznih hirurških udara do zabrana dugog dometa.

Inteligencija i komunikacije

Što je najvažnije, Akinci će biti opremljen sa nekoliko alata za prikupljanje obavještajnih podataka, otkrivanjem ciljeva i komunikacijskim sistemima. Akincijev glavni senzor je elektrooptička kamera. Dron može nositi različite tipove takvih senzora uključujući i one koje je razvio ASELSAN. Takve kamere koriste napredne infracrvene senzore slike za prikupljanje slika visoke rezolucije sa velikog dometa i velike visine.

Također, uz korištenje laserskih sistema za označavanje ciljeva, Akinci može osvijetliti metu, izračunati informacije o navođenju za ugrađene sisteme preciznog oružja ili proslijediti tu informaciju o meti prijateljskim jedinicama za napad. TAF je pokazao izuzetne sposobnosti u izvođenju tako složenih operacija vazdušnih udara u Idlibu, Siriji i Libiji, te je pomogao Azerbejdžanu u postizanju istog u Nagorno Karabahu. Zahvaljujući većem kapacitetu nosivosti u pogledu oružja i senzora, Akinci će unaprijediti organizaciju TAF-a usmjerenu na mrežu.

Akinci će također biti opremljen naprednim radarskim sistemom koji razvija ASELSAN. Uključujući tehnologiju aktivnog elektronski skeniranog niza (AESA), radar će omogućiti Akinciju da otkrije zračne i zemaljske ciljeve na velikom dometu, bez obzira na vremenske prilike. AESA radar je vrlo otporan na neprijateljske elektronske protumjere i omogućava platformi da prati nekoliko ciljeva istovremeno. Akinci, preko ugrađenih projektila vazduh-vazduh, može se samostalno baviti vazdušnim prijetnjama ili da prenosi informacije o meti prijateljskim jedinicama, doprinoseći ažuriranju strateške scene vazdušnih prijetnji.

I na kraju, ali ne i najmanje važno, Akinci će biti opremljen raznim tipovima ELINT/SIGINT senzora, koji su izuzetno ključni u izvršavanju strateških obavještajnih misija u vrijeme mira i sukoba. Sa svojom sposobnošću dugog letenja na velikim visinama, Akinci će biti u stanju pokriti velike regije oko Turske, prikupljajući obavještajne podatke o različitim segmentima elektromagnetnog spektra.

Svi gore navedeni podaci o slikama, radarima i elektronskim obavještajnim podacima bit će prenijeti zemaljskom kontrolnom sistemu i drugim prijateljskim sredstvima kroz sistem satelitske komunikacije (SATCOM) koji je razvio ASELSAN. Uz pomoć satelita SATCOM i Türksat, Akinci se može kontrolisati na izuzetno velikom dometu, primajući komandne signale i šaljući nazad sve obavještajne podatke. Na ovaj način, Akinci opremljen SATCOM-om povećat će tursku stratešku obavještajnu djelatnost i domet udara.

Transformacija turske vazduhoplovne industrije

Akinci je najveća vazdušna platforma koju će Turska dizajnirati, proizvoditi, testirati i koristiti. Dizajniranje i proizvodnja bespilotne letjelice od šest tona koja je opremljena raznim senzorima i preciznim vođenim oružjem, kao i sistemom kontrole na zemlji za praćenje i kontrolu svih funkcija putem direktne vidljivosti i SATCOM komunikacijskih podatkovnih veza zahtijeva napredne vještine i znanje u nekoliko setova inženjerskih i projektnih vještina.

Da bi se uspostavio i održao lanac snabdijevanja za proizvodnju aviona i ugrađenih zemaljskih sistema, i isporučio ih na vrijeme raznim kupcima, turska vazduhoplovna industrija i cijeli ekosistem proizvođača i dobavljača morali su da se transformišu. Drugim riječima, Akinci, kao i drugi ambiciozni projekti Turkish Aerospace Industries kao što su TUSAŞ MMU (Milli Muharip Uçağı ili National Fighter Jet), Hürjet i T625 Gökbey, mogu se smatrati katalizatorima transformacije turske zrakoplovne industrije. Realizacijom ovih izazovnih projekata, turski vazduhoplovni sektor gradi neophodne iskusne ljudske resurse i infrastrukturu za jačanje i razvoj svoje pozicije na globalnom tržištu.

Akinci utjelovljuje ambicije Turske da postane sila dronova kroz domaći razvoj naprednih tehnologija i posjedovanje visoko sposobnih sistema i platformi. Efikasnost i efektivnost naoružanih bespilotnih letjelica u protivterorističkim operacijama i u regionalnim sukobima nedvojbeno je dala dovoljnu motivaciju donosiocima odluka za osmišljavanje, planiranje i sprovođenje nacionalne strategije za dronove. Počevši od projekata Anka i Bayraktar, Akinci je najnoviji korak u ovoj strategiji.

Uticaj Akincija, i kao naoružane bespilotne letjelice i kao proizvoda avio-industrije, na Tursku je vrijedan praćenja.

Bez sumnje, on će u kratkom roku djelovati kao multiplikator sposobnosti turskih oružanih snaga.

Njegov izvozni učinak i uloga u turskoj regionalnoj sigurnosnoj politici vjerovatno će se vidjeti već u srednjoročnom periodu", zaključuje Mevlutoglu.

Komentari - Ukupno 2

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...