USKORO NOVA VOZNA LINIJA: Iz Sarajeva za Zagreb preko Banjaluke

Kako ističu u ŽRS, oni svakako podržavaju i zalažu se za regionalno povezivanje u željezničkom prevozu putnika čim budu ispunjeni svi tehničko-tehnološki i ekonomski preduslovi za njegovu konačnu realizaciju.

  • Ekonomija

  • 01. Okt. 2022  01. Okt. 2022

  • 0

"Željeznice Republike Srpske" zainteresovane su za uspostavljanje putničke linije iz Sarajeva za Zagreb, koja bi išla preko Banjaluke, potvrđeno je za "Nezavisne novne" u ovom preduzeću.

Kako nam je rečeno, u toku su pregovori regionalnih željezničkih operatera kada je u pitanju ponovno uspostavljanje linije Sarajevo Banjaluka – Zagreb, ali i drugih međunarodnih linija u putničkom saobraćaju.

Kako ističu u ŽRS, oni svakako podržavaju i zalažu se za regionalno povezivanje u željezničkom prevozu putnika čim budu ispunjeni svi tehničko-tehnološki i ekonomski preduslovi za njegovu konačnu realizaciju.

DEFINISANJE KOMERCIJALNIH USLOVA

– Na sastancima koji se održavaju u Doboju razgovara se o preciznom definisanju komercijalnih osnova, uslova i potreba, što zahtijeva detaljnu analizu trenutnog stanja i prioritetnih potreba za uvođenjem novih putničkih linija na komercijalnim osnovama svih željezničkih kompanija iz okruženja – istakli su iz “Željeznica RS”.

Podsjećamo da je direktor “Željeznica Federacije BiH” Enis Džafić prije nekoliko dana izjavio da su u toku pregovori sa “Željeznicama Republike Srpske” o uspostavljanju putničke linije Sarajevo – Zagreb – Sarajevo preko Banjaluke.

– Ukoliko se ne postigne dogovor i ‘Željeznice RS’ ne iskažu svoju zainteresovanost i daju saglasnost da taj voz prometuje, nećemo biti u mogućnosti ponovo otvoriti tu liniju. Inače, ‘Hrvatske željeznice putnički prevoz’ (HŽPP) dale su saglasnost da se ta putnička linija ponovo otvori – rekao je Džafić.

Ukoliko se dogovor postigne, kako je dodao Džafić, voz za Zagreb bi trebalo da krene 11. decembra stupanjem na snagu novog reda vožnje i išao bi svakodnevno.

Podsjećamo, voz je na ovoj relaciji saobraćao do decembra 2016. godine, a šest godina kasnije se govori o ponovnom uspostavljanju ove linije.

OBNOVA INFRASTRUKTURE

Kako navode iz “Željeznica RS”, kada je u pitanju putnički, ali i teretni saobraćaj, neophodna je obnova infrastrukture, podizanje kvaliteta željezničkih usluga kroz skraćenje vremena putovanja, kao i nabavka novih voznih sredstava koja bi mogla da apsorbuju obnovljenu infrastrukturu u budućem periodu.

– Svi ovi procesi podrazumijevaju komercijalni pristup u okviru finansiranja međunarodnih linija, a to podrazumijeva izradu preciznih analiza na kojima se takođe radi, o ekonomskoj opravdanosti i isplativosti, kao i broju putnika koji bi koristili usluge željezničkih operatera iz oba bh. entiteta. Željeznička infrastruktura, mehanizacija za njeno održavanje, vozna sredstva za teretni i putnički saobraćaj, te radionice za održavanje voznih sredstava, uslovljavaju i sam način obezbjeđivanja adekvatnih modela finansiranja, koji će i odrediti dinamiku modernizacije željezničkog sektora u BiH i okruženju –  kažu iz “Željeznica RS”.

Navode da trenutno sprovode intenzivne aktivnosti na pripremi početka realizacije projekta obnove pruge od Brezičana do Ljubije, kako bi se nakon više od dvije decenije obnovljenom prugom ponovo oživjeli rudarenje i eksploatacija željezne rude na području Ljubije, što podrazumijeva i nove prevoze robe.

Cijeli tekst je objavljen na portalu Nezavisnih novina.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...