Auto
IZ LOŠEGA U GORE: Ni najcrnji scenarij za njemačku autoindustriju nije isključen...
04. Nov. 20241
Na godišnjoj razini u Evropi se prodaje za tri milijuna automobila manje nego prije pandemije, zbog čega bi mnoge tvornice mogle završiti s ključem u bravi, a ugroženo je i tisuće radnih mjesta.
Ekonomija
11. Sep. 2024
0
Najava zatvaranja Volkswagenovih tvornica i ukidanje radnih mjesta zapravo je samo vrh sante leda u anemičnoj evropskoj autoindustriji, kojoj prijeti kolaps jer već kronično zaostaje za konkurencijom. Gotovo trećina velikih tvornica pet najvećih proizvođača automobila – BMW-a, Mercedes-Benza, Stellantisa, Renaulta i VW-a prošle je godine proizvodila zapravo manje od polovice svojih kapaciteta
Na godišnjoj razini u Evropi se prodaje za tri milijuna automobila manje nego prije pandemije, zbog čega bi mnoge tvornice mogle završiti s ključem u bravi, a ugroženo je i tisuće radnih mjesta.Neočekivano usporavanje potražnje za e-vozilima i veća konkurencija na ključnim izvoznim tržištima SAD-u i Kini znače da europski proizvođači moraju naći način kako uštedjeti na domaćem terenu kako bi ostali konkurentni.
Mogućnost zatvaranja tvornica u Evropi postala je izvjesnija posljednjih godina jer je nedostatak radnika povećao troškove rada, a troškovi energije dodatno su porasli zbog rata u Ukrajini.
Ako se u dogledno vrijeme ništa ne promijeni, bio bi to velik udarac za gospodarstvo Europe. Autoindustrija naime čini sedam posto BDP-a EU-a te ukupno generira više od 13 miliona radnih mjesta.
Njemački BMW u utorak je upozorio kako očekuju manju dobit zbog problema s kočnicama kod proizvođača dijelova Continental AG-a te mlake potražnje u Kini. Samo nekoliko sati kasnije VW je potvrdio da ukida jamstva za radna mjesta u Njemačkoj, u kojima su njihovi radnici uživali desetljećima.
'Iako su proizvođači automobila tijekom pandemije smanjili troškove tvornica kako bi smanjili svoje točke rentabilnosti, pošteno je pretpostaviti da tvornica koja radi s manje od 50 posto svojih kapaciteta stvara gubitke', rekao je Michael Dean, analitičar u Bloomberg Intelligenceu.
Mercedes-Benz Group, koja je zaostajala za BMW-om u prodaji električnih vozila zbog visokih cijena i polarizirajućeg dizajna, priprema se izbaciti nekoliko novih modela kako bi povećala potražnju.
Iz Mercedesa kažu kako imaju koristi od vrlo fleksibilne globalne proizvodne mreže, dodajući da su njihovi radnici zaštićeni od prisilnih otpuštanja barem do kraja 2029.
Glavni izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares, strastveni rezač troškova, pod pritiskom je nakon što je dobit proizvođača Peugeota i Fiata pala u prvom polugodištu. Proizvođač Jeep SUV-a ima problema u SAD-u, dok se VW i njegovi njemački konkurenti suočavaju s većim problemima u Kini, gdje domaći proizvođači preuzimaju primat.
Renault se smanjio posljednjih godina, a izvršni direktor Luca de Meo rekao je ovog mjeseca da proizvođač radi s 90 posto svojih globalnih proizvodnih kapaciteta i da je u fazi zapošljavanja. Prošle je godine proizvođač automobila provodio reviziju svog portfelja, što je utjecalo na proizvodnju u nekim od njegovih tvornica u Francuskoj.
Proizvođači automobila htjet će zasigurno zatvoriti neke tvornica kako bi smanjili troškove i postali konkurentniji. No, izazov će biti uvjeriti sindikate u to.
VW-ov plan za gašenje morat će proći kroz nadzorni odbor koji uglavnom čine političari i predstavnici i sindikalisti.
Iz radničkog vijeća VW-a najavili su borbu protiv planova uprave. U posebnom izdanju RV-ova lista Mitbestimmen, u koje je uvid dobila novinska agencija dpa, čelnica vijeća Daniela Cavallo nazvala ih je “napadom na naše zapošljavanje, radna mjesta i kolektivne ugovore”.
Oštro su reagirali i iz sindikata IG Metalla, koji zastupa brojne VW-ove radnike. Thorsten Groeger, regionalni čelnik sindikata u saveznoj zemlji Donjoj Saskoj, gdje je sjedište kompanije, rekao je da je plan “neodgovoran” i da “zadire u temelje Volkswagena”.
Donja Saska ima značajan manjinski udio u VW grupi. I vlada u Berlinu i radnici imaju mjesta u nadzornom odboru kompanije pa bi, ako se udruže, imali većinu.
Francuska vlada, koja posjeduje 15 posto udjela u Renaultu, je pak pokrenula transformaciju sjevernog dijela zemlje u centar baterija.
Tavares (Stellantis) se pak svađao s talijanskim dužnosnicima zbog planova da se proizvodnja preseli na jeftinije lokacije izvan Italije. Stellantis je ovog ljeta zaustavio proizvodnju električnih vozila u tvornici Mirafiori na nekoliko tjedana nakon što je proizvodnja tamo pala za 63 posto u prvoj polovici.Auto
IZ LOŠEGA U GORE: Ni najcrnji scenarij za njemačku autoindustriju nije isključen...
04. Nov. 20241
Auto
KAZNE SU RIGOROZNE: Teški dani za proizvođače automobila u Europi, prijeti im…
16. Sep. 20240
Auto
STANJE JE ALARMANTNO: Borba s Kinezima je besmislena, europskoj autoindustriji prijeti…
18. Avg. 20240
Auto
SUMRAK PUTINOVE AUTOINDUSTRIJE: Rusi predstavili tri nova modela Volge, ali iza svega se krije…
25. Maj 20240
Evropa
RASTE BROJ ŽRTAVA U NJEMAČKOJ: Njemački kancelar Scholz poslao važnu poruku
Prije 13 min0
Mini market
"STUDENTSKI SE ČUJE DOBOŠ...": Transparent u Banjaluci "posvećen" Dodiku i Vučiću privukao pažnju prolaznika (VIDEO)
Prije 31 min0
Sport
JEDAN JE EDIN DŽEKO: Kapiten bh. reprezentacije ušao u historiju fudbala, samo rijetkima je ovo uspjelo...
Prije 40 min0
Hronika
DETALJI BRUTALNE LIKVIDACIJE U SRBIJI: U trenutku ubistva Stanković imao nanogicu, u pucnjavi ranjena trudnica (25)
Prije 49 min0
Ekonomija
SAD JE JASNO ZAŠTO JE HDZ TRAŽIO ČELNU POZICIJU U AUTOCESTAMA: U zapadnoj Hercegovini počinje gradnja brze ceste vrijedne 938 miliona KM!
Prije 21h1
Ekonomija
BOGATI BIZNISMENI IZ BERLINA ULAŽU U SARAJEVU: Na mjestu gdje je sada ruglo grada, gradit će se IMPRESIVAN STAMBENO-POSLOVNI KOMPLEKS (FOTO, VIDEO)
19. Dec. 20240
Ekonomija
NIŠTA NIJE SLUČAJNO: Građani Bosne i Hercegovine u bankama drže milijarde, ali jedna valuta dominira...
20. Dec. 20240
Ekonomija
PREDSJEDNIK UDRUŽENJA POSLODAVACA FBiH ADNAN SMAILBEGOVIĆ: "Radnicima isplaćeno 90 miliona KM pomoći"
19. Dec. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.