SPORAN DIO O RATU: Iz hrvatskog ministarstva odgovorili na pitanje zašto je povučen udžbenik iz povijesti za gimnazijalce

Ministar znanosti i obrazovanja izbrisao je iz Kataloga odobrenih udžbenika izdanje "Zašto je povijest važna? 4" za učenike četvrtih razreda gimnazije autora Miljenka Hajdarovića, Vedrana Ristića i Nikice Torbice, nakladnika Profil Klett.

  • Društvo

  • 18. Dec. 2023  18. Dec. 2023

  • 0

Takav potez je jedan od strukovnih portala, historiografija.hr, ocijenio ne samo protivnim “povijesnoj znanosti nego i demokratskom društvu”.   

Upitali su novinari N1 iz Zagreba Ministarstvo znanosti i obrazovanja šta se "konkretno stavlja na teret udžbeniku" i "na temelju kojeg zakonskog ovlaštenja se donijela odluka obzirom da je udžbenik prije toga dobio sve potrebne dozvole".

“Ministarstvo znanosti i obrazovanja 18. listopada 2023. je zatražilo od Agencije za odgoj i obrazovanje stručno mišljenje sadrži li udžbenik za četvrti razred gimnazije 'Zašto je povijest važna? 4' nakladnika Profil Klet, autora Miljenka Hajdarovića, Vedrane Ristić i Nikice Torbice netočne i zastarjele podatke koji bitno utječu na vjerodostojnost sadržaja i koji upućuju učenike na pogrešne zaključke ili otežavaju stjecanje znanja, a sukladno članku 115. stavak 2. Zakona o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu.

Agencija za odgoj i obrazovanje na zahtjev institucija, udruga i ministarstava izrađuje stručna mišljenja. Nema zakonske ovlasti donositi odluke o uvrštavanju ili brisanju udžbenika iz Kataloga odobrenih udžbenika.

Nakon analize sadržaja udžbenika za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda iz Kurikuluma za nastavni predmet Povijest za osnovnu i srednju školu i gimnaziju u RH, Agencija za odgoj i obrazovanje izradila je stručno mišljenje s zaključkom: Udžbenik 'Zašto je povijest važna? 4' ne slijedi u potpunosti propisani kurikulum povijesti.

Poučavanje o interpretacijama koje uvode autori u svoj udžbenik tj. proučavanje i propitivanje djela i stavova pojedinih povjesničara (sekundarnih povijesnih izvora) o pojedinim povijesnim događanjima i procesima nisu propisani službenim kurikulumom za nastavu povijesti u gimnazijama. Službeni kurikulum propisuje nešto posve drugo, tj. poučavanje povijesti čovječanstva kroz šest tehničkih koncepata od kojih su pojedini zanemareni i minorizirani.

Pojedini povijesni zemljovidi sadržavaju pogrešne prikaze. Pojedini primarni povijesni izvori nisu adekvatno objašnjeni i pitanja uz njih nisu dobro oblikovana. Sugestivna pitanja nisu prihvatljiva u udžbenicima, a on ih sadrži u većem broju. U dijelovima udžbenika nalaze se sugestivna pitanja i fotografije koje učenika upućuju na pogrešne zaključke te se ne razvija kritičko mišljenje i aktivno učenje, posebno u poglavlju udžbenika koji se odnosi na stvaranje moderne Republike Hrvatske, višestranačje u Republici Hrvatskoj i Domovinski rat.

Udžbenik u pojedinim dijelovima sadrži netočne činjenice i podatke te kriva tumačenja pojedinih povijesnih procesa koji bitno utječu na vjerodostojnost sadržaja i upućuju učenike na pogrešne zaključke ili otežavaju stjecanje znanja”, odgovorili su.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...