U ŠVEDSKOJ KOMPANIJI BILI PRINUĐENI: "Nazvali smo sve kupce i kazali da im ne možemo isporučiti kamione"

Northvolt ima problema s masovnom proizvodnjom visokokvalitetnih baterija i teško se nosi s kineskom konkurencijom poput CATL-a i BYD-a. Kako bi financirali širenje poslovanja, pribavili su kroz vlasnički kapital i dužničke instrumente 15 milijardi dolara od financijera poput Goldman Sachsa i Blackrocka. 

  • Auto

  • 17. Sep. 2024  17. Sep. 2024

  • 0

Scania će i dalje nabavljati baterije isključivo od Northvolta, unatoč problemima s isporukom i proizvodnjom, poručio je izvršni direktor švedskog proizvođača kamiona. Zbog problema u Northvoltu Scania je bila prisiljena odgoditi povećanje proizvodnje kamiona na baterije za godinu dana i odgoditi isporuke.

"Najgore je što smo morali kontaktirati sve kupce i reći im: 'Žao nam je, ali ne možemo isporučiti (kamione)'", rekao je izvršni direktor Tratona i Scanije Christian Levin na sajmu u Hannoveru. Upitan o problemima u Northvoltu, Levin je odgovorio da je Traton u bliskom kontaktu s dobavljačem i da ga pokušava podržati, ali nije želio komentirati ugovor.

Iz Scanije su u maju u izjavi za Svenska Dagbladet naveli da zbog problema u opskrbi Northvoltovim baterijama kupcima lani nisu isporučili tisuće električnih kamiona, naglasivši razmjere problema. Traton i Northvolt osmislili su u međuvremenu novi plan za Scaniju koji prati potrebe kupca, izjavio je Levin, dodavši da se baterije isporučuju prema planu.

Dvije kompanije povezuje njemački automobilski div Volkswagen, koji spada među najveće Northvoltove dioničare i istodobno je Tratonova matična tvrtka. 

Godine 2021. Northvolt i Volkswagen sklopili su 10-godišnjih ugovor o opskrbi vrijedan 14 milijardi dolara (12.5 milijardi eura). Glasnogovornik VW-a odbio je komentirati ulaganje, a Northvolt nije bio dostupan za komentar.

Prošle sedmice švedski proizvođač baterija objavio je da obustavlja proizvodnju katodnih materijala u Švedskoj i da odustaje od gradnje drugog pogona, istaknuvši da će u sklopu programa smanjivanja troškova prebaciti težište na masovnu proizvodnju baterijskih ćelija. Težak udarac bila im je otkazana BMW-ova narudžba, vrijedna dvije milijarde eura.

Northvolt ima problema s masovnom proizvodnjom visokokvalitetnih baterija i teško se nosi s kineskom konkurencijom poput CATL-a i BYD-a. Kako bi financirali širenje poslovanja, pribavili su kroz vlasnički kapital i dužničke instrumente 15 milijardi dolara od financijera poput Goldman Sachsa i Blackrocka. 

Švedski proizvođač baterija zaključio je prošlu godinu s neto gubitkom od 1.17 milijardi dolara, gotovo četiri puta većim nego u 2022. Neto prihod poskočio mu je pak za 20 posto, na 128.3 milijuna dolara.

Švedski premijer Ulf Kristersson naglasio je jučer da država neće preuzeti udio u Northvoltu, poručivši posrnulom proizvođaču baterija da mora sam rješavati svoje probleme, unatoč važnoj ulozi u zelenoj tranziciji. 

"Naša je čvrsta odluka, bez ikakve sumnje, da bi Švedska trebala biti dobro mjesto za novu tehnologiju, potrebnu za zelenu tranziciju, ali to ne znači da bi švedska država trebala uskočiti i preuzeti udio", rekao je Kristersson. 

(Index.hr) 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...