Ekonomija
IZGRADNJA KORIDORA 5C: Autoput bi mogao izolovati jedan bh. grad, traži se reakcija
25. Jul. 20240
Dužina desne tunelske cijevi je 10,165 km, dok je lijeve 10,160 kilometara.
Ekonomija
27. Jul. 2024
0
S dužinom većom od deset kilometara te geografskom pozicijom koja će uključivati probijanje planinskog masiva Prenja, ovaj strateški infrastrukturni projekt, osim što će biti najizazovniji iz kuta građevinske struke, otvorit će potpuno nove perspektive ekonomskom razvoju BiH, koja će njegovim završetkom, uz istodobno okončanje radova na drugim dionicama, biti u potpunosti povezana s evropskim prometnim koridorima, na sjeveru s koridorom X, a na jugu s Jadransko-jonskom autocestom.
Iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH za Večernji list objašnjavaju kako je riječ o realiziranju projekta na potezu Ovčari – ulaz u tunel Prenj, tunel Prenj, tunel Prenj – Mostar sjever, tj. trenutno aktualnog projekta “Tunel Prenj” koji je, prije svega, najduža i najsloženija građevina na cijeloj dionici autoceste od Konjica do Mostara.
Dužina desne tunelske cijevi je 10,165 km, dok je lijeve 10,160 kilometara. Druga faza Kažu kako, uzimajući u obzir složenost i zahtjevnost navedene dionice za izgradnju, konkursna procedura za odabir izvođača radova na predmetnoj dionici je u drugoj, završnoj fazi natječajne procedure. Tijek natječajnog procesa definiran je, podsjećaju iz ovog javnog poduzeća, planom nabava za predmetnu dionicu i usuglašena je i odobrena od banke, vodećeg IFI-ja.
Navedenim planom rok za dodjelu ugovora za izvođača radova je decembar tekuće godine, no iz JP Autoceste za Vecernji.ba objašnjavaju i kako su podaci podložni promjeni, a to ovisi o toku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u procesu evaluacijskog procesa, što JPAC ne može predvidjeti ni spriječiti, nego provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima banke.
Upitali smo ih i koliko bi dugo trebala trajati aktivnost gradnje, a procjena je kako bi se tunel Prenj gradio šest godina, tačnije rok za završetak ovog projekta planiran je za prosinac 2030. godine. Ključna karakteristika tunela Prenj njegova je dužina od 10,15 km, prema kojoj spada u dugačke tunele i podliježe primjeni svih propisanih mjera sigurnosti u tunelima, prema smjernici 2004/54/EC.Tunel Prenj će se graditi uz poštivanje svih sigurnosnih standarda propisanih smjernicom EU-a, odnosno s većim profilom i pregradama. Planirana je izgradnja i potpuno opremanje obiju cijevi za promet. Cestovni tuneli, a posebno dugački tuneli na autocestama, predstavljaju veoma složene građevine s izrazito naglašenim geotehničkim i građevinskim radovima uz znatan obujam i vrijednost elektrotehničkih, strojarskih i radova ostalih struka (prometna oprema, informacijske i komunikacijske tehnologije i dr.).
Iz JP Autoceste su se osvrnuli i na ono što predstavlja veliki izazov uslijed prirode izgradnje ovakvih objekata pa su tako glavna nepoznanica i najveći rizik stvarni uvjeti geološke sredine u kojoj se probija tunel. To se ni opsežnim i skupim prethodnim geološkim istraživanjima ne može adekvatno i sveobuhvatno unaprijed definirati i tako smanjiti rizik.
Tunel Prenj je zasigurno generacijski projekt, objekt koji će svojim gabaritima biti najduži tunel u BiH te deveti u Evropi, ali projekt koji će u svakodnevnom životu donijeti niz koristi za sve putnike i poslovnu zajednicu, u značajnoj mjeri skraćujući vrijeme putovanja između dvaju gospodarski snažnih središta, Mostara i Sarajeva.
Tunel Prenj će zbog svoje složenosti, koja je posljedica iznimno zahtjevnog terena na kojemu će se graditi, biti i tehnički najsofisticiraniji objekt na cjelokupnom koridoru Vc, ali i vjerovatno u historiji građevinarstva na ovim prostorima, a otvorit će mogućnost da struka pokaže ono najbolje što zna. Tunel je lociran u središnjem masivu planine Prenj i s dužinom od 10,15 kilometara (sa svim pristupima oko 12 kilometara) bit će deveti najduži cestovni tunel u Europi, a prvi je ovakav tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od šest kilometara.
Važnost projekta
U pogledu pogodnosti koje se mogu očekivati u kontekstu prometne uvezanosti i protoka ljudi i roba, sigurnosti i učinkovitosti, izgradnjom tunela Prenj vrijeme putovanja na relaciji Sarajevo – Mostar skratit će se s dosadašnja dva sata na nešto manje od jednog sata, što u konačnici dovodi do skraćenja puta za 31 km i značajno ubrzava prijevoz ljudi, roba i usluga.
Ekonomija
IZGRADNJA KORIDORA 5C: Autoput bi mogao izolovati jedan bh. grad, traži se reakcija
25. Jul. 20240
Ekonomija
KONAČNO JE KRENULO: Finansijska podrška za pripremu, nabavku i implementaciju ugovora za izgradnju tunela Prenj...
26. Maj 20240
Ekonomija
OD SARAJEVA DO MOSTARA ZA 50 MINUTA: Tunel Prenj deveti najduži tunel u Europi, između tunelskih cijevi bit će veliki broj...
30. Apr. 20241
Ekonomija
PROCURILI DOKUMENTI: Megaprojekt u BiH gradit će stranci, investicija teška 800 miliona maraka...
08. Nov. 20230
Sport
VELIKA TRI BODA U GOSTIMA: Željezničar na krilima Hiroša i Krpića deklasirao GOŠK
Prije 13 min0
Svijet
ŠTA SE DEŠAVA PREKO BARE: "Jako opasna priča se vrti oko toga da je mogući atentator bio povezan s Ukrajinom"
Prije 21 min0
Ekonomija
TEHNOLOŠKI DIV U SLUŽBI VOJSKE SAD: Intel potpisao ugovor sa Pentagonom
Prije 23 min0
Društvo
"ONA JE SINONIM ZA HRABROST!": SDP osudio ismijavanje Remzije Delić, žene koja je u genocidu izgubila dva brata, oca i muža
Prije 27 min0
Ekonomija
GRADILIŠTE STALO, MAŠINA NEMA: Hoće li Autoceste FBiH izigrati još jedno obećanje za Sarajevsku zaobilaznicu
13. Sep. 20240
Ekonomija
ŠTA SU SADA SMISLILI: Zoran Telegtija tvrdi da će od indirektnih poreza naplatiti čak...
14. Sep. 20240
Ekonomija
SVE VEĆI INTERES ZA TOPLOTNIM PUMPAMA U BiH: Sve će iznenaditi cijena ugradnje
15. Sep. 20240
Ekonomija
POZNATI UGOSTITELJ UŠAO U POSAO SA NAFTNIM DERIVATIMA: Sejo Brajlović uskoro otvara prvu benzinsku pumpu u Ustikolini, uz nju će biti i…
15. Sep. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.